Goście na herbatce: nastaw się na witaminy!


Hej kochani! Dziś zachęcam Was do lektury wpisu gościnnego Kamili. Mam nadzieję, że jej post doda Wam tak samo pozytywnie słoneczno-witaminowego kopniaka jak i mi. No ale ja już uciekam i zostawiam arenę mojemu gościowi. ;)

Czy tylko ja nie mogę nacieszyć się tak piękną pogodą? Ileż ja na nią czekałam! Ciągle była tylko ta plucha, nawet w Święta: po porostu niewyobrażalne. Dlatego dla odmiany zapraszam  Was na wpis pełen energii!

CZYM SĄ WITAMINY?
Witaminy to nic innego jak związki organiczne niezbędne do życia (z łaciny vita oznacza życie). Nie dostarczają nam kalorii, jednak potrzebujemy ich, aby zamienić substancje odżywcze w energię, dzięki której funkcjonujemy. Organizm pozbawiony witamin bardzo szybko się starzeje, nie posiada odporności, dlatego więc częściej chorujemy, co również powoduje utratę sił. Żadna komórka naszego ciała nie może obyć się bez witaminek. Nie od dzisiaj wiadomo, że witaminy w postaci naturalniej sprawdzają się o wiele lepiej niż te syntetyczne. Witaminy i minerały mają wpływ na nasze samopoczucie, ich niedobór może prowadzić do pogorszenia się naszego zdrowia.

JAKIE WITAMINY SĄ TERAZ SZCZEGÓLNIE WAŻNE?
Zdecydowanie nadszedł czas na uzupełnienie witaminy D, która syntetyzowana jest w naszej skórze pod wpływem promieni słonecznych. Nie bójcie się wyjść na popołudniowy spacer, czy na rower. Udowodniono naukowo, że codzienna dawka ruchu dodaje nam siły oraz odporności.
Poza powyżej wspomnianą witaminą coraz więcej osób dotyka niedobór magnezu, który niektórzy próbują uzupełnić poprzez kupno przeróżnych preparatów w aptece. Nie lepiej wypić pyszne kakao, albo zjeść kostkę czekolady? Koniecznie gorzkiej! Związki zawarte w gorzkiej czekoladzie (potas, magnez, żelazo) wzmacniają serce i zapobiegają zakrzepom.
Sok z marchwi również jest bardzo wskazany. Na pewno wiecie o tym, że beta-karoten zawarty w marchwi poprawia wygląd skóry np. wygładza zmarszczki. Witaminy zawarte w tym warzywie mają również dobroczynny wpływ na nasze oczyPrzyjemnie połączone z pożytecznym.
Mrożone owoce, sok z grejpfruta, a nawet rzodkiewki idealnie sprawdzą się jako dawka witaminy C. Może szklankę mleka z miodem oraz czosnkiem jako zastrzyk witamin A, B1, B12 oraz biotyny?
INNE ŹRÓDŁA WITAMIN:
Nie ma jednego źródła witamin. Każde warzywo i każdy owoc jest bogate w składniki wpływające pozytywnie na nasze zdrowie i samopoczucie. Mam dla Was kilka przykładów gdzie możecie znaleźć fajne witaminki:

- awokado: zawiera witaminę E (zwalcza wolne rodniki),
- maliny: zawierają witaminy E, A, PP, B2,
- cebula: źródło witaminy C, E, B1, B2, B6, 
- por: zawiera witaminy A, E,
- szpinak: źródło witaminy C i A.
Sami widzicie, że warto zadbać o odpowiednią ilość tych witamin i wcale nie jest to takie trudne. Witaminy w sposób naturalny o wiele trudniej przedawkować, niż te w postaci pigułek. Pamiętajcie jednak, że we wszystkim trzeba zachować umiar, bo jak powszechnie wiadomo: co za dużo, to niezdrowo.

Trzymajcie się zdrowo!
Kamila



Jeszcze małe słówko ode mnie (no, a jak!). Zachęcam Was do odwiedzin bloga Kamili. Osobiście znalazłam tam dużo słoneczka. Spróbujcie i Wy! ;)
Jeśli czujecie niedosyt informacji na temat zdrowia, zapraszam Was na mój wpis gościnny TUTAJ.;)
Ściskam!


Komentarze